motivP
linka
Co je MotivP linka?
Stále přemýšlíme, jak co nejlépe a systematicky podporovat vaše firmy a zaměstnance. A jelikož v našem týmu najdete nespočet zkušených psychologů, zrodil se projekt MotivP linka, v rámci kterého vyškolení psychologové poskytují krizovou péči a poradenství skrze telefonní či chatovou komunikaci. V komplexních případech můžeme také přijet přímo na místo, podpořit všechny zúčastněné a facilitovat efektivní řešení situace.
S čím pomáháme?
Zaměstnanci se na nás obracejí jak s osobními, tak s pracovními situacemi. Můžeme život dělit na osobní a pracovní, ale stále máme jen jeden a krize jakéhokoli druhu se nepříznivě promítají do osobní pohody i pracovní výkonnosti. Někteří nás kontaktují s akutním problémem, který potřebují vyřešit co nejdříve. Těm poskytujeme krizovou intervenci a prostor, kde mohou na své složité situace nahlédnout s odstupem. Někteří naopak potřebují podporu při dlouhodobých krizích v různých oblastech svého života. Ty doprovázíme na jejich cestě za řešením.
Jaká témata často řešíme?
- konflikty na pracovišti
- syndrom vyhoření
- šikana či obtěžování na pracovišti
- úzkosti
- rozpad partnerského vztahu
- starosti s dětmi
- nemoc v rodině
- ztráta blízké osoby
- vybalancování rodinného a pracovního života…
Žádný problém není malý.
I zdánlivá drobnost může mít zásadní dopad
na osobní i pracovní život.
Proč jsme vytvořili právě tento projekt?
Přestože v dnešní době postupně bouráme všechna tabu, která duševní zdraví obklopují, pořád to není snadné téma a pro mnohé může být velmi náročné o svých pocitech a potížích mluvit. Přitom psychické zdraví má dopad na naši náladu, sebedůvěru, sebepojetí, vztahy s blízkými, pracovní výkon, celkovou spokojenost v životě a v konečném důsledku i na fyzické zdraví.
„Mít možnost je víc.”
Dejte svým zaměstnancům možnost, která může mít nevyčíslitelnou
hodnotu pro jejich psychickou pohodu i zdraví.
Vaše příběhy.
Přečtěte si konkrétní příběhy těch, kterým jsme pomohli řešit jejich náročné situace.
Nikdy nevíme, kdy se do obdobných okolností můžeme dostat my sami nebo nějaký náš kolega.
Na telefonickou linku nám zavolal klient ve velmi citlivé a tíživé situaci. Jeho kolegovi zemřelo dítě a on nevěděl, jak se za těchto okolností zachovat. Netušil, na co se může kolegy zeptat, jak mu může nabídnout podporu nebo co po něm může v práci požadovat. Klient zkrátka nevěděl, jak se má ke kolegovi a kamarádovi chovat, aby mu ještě nepřitěžoval a naopak mu nějakým způsobem mohl pomoci.
Nastalá situace tak neovlivnila jen jednoho člověka, ale právě i klienta, který nás kontaktoval. Na svoji práci se tak nedokázal soustředit ani jeden ze zmíněných zaměstnanců.
Klientovi jsme poskytli prostor pro sdílení všech myšlenek i pocitů, pomohli mu se v situaci lépe vyznat a nabídli možná řešení. Díky tomu získal větší klid i jistotu, mohl se lépe věnovat práci a zároveň být oporou svému kolegovi.
Nastalá situace tak neovlivnila jen jednoho člověka, ale právě i klienta, který nás kontaktoval. Na svoji práci se tak nedokázal soustředit ani jeden ze zmíněných zaměstnanců.
Klientovi jsme poskytli prostor pro sdílení všech myšlenek i pocitů, pomohli mu se v situaci lépe vyznat a nabídli možná řešení. Díky tomu získal větší klid i jistotu, mohl se lépe věnovat práci a zároveň být oporou svému kolegovi.
Nezávazně na sobě se nám v rozmezí pár dní na linku ozvaly dvě ženy s různými, avšak podobnými problémy.
První volající si nevěděla rady se svoji nadřízenou, která ji podle jejích slov ponižovala, zadávala příliš náročné úkoly a chovala se k ní hrubě. Druhá volající si zase stěžovala na svoji podřízenou, která není schopná plnit potřebné úkoly, neustále odmlouvá a nedá se s ní nijak rozumně komunikovat. V obou případech měl konflikt mezi ženami zásadní dopad na jejich pracovní výkon, soustředěnost i spokojenost.
Po vyslechnutí příběhů jsme si uvědomili, že volající pracují na stejném pracovišti a že popisují stejný problém ze dvou různých úhlů pohledu. Každé individuálně jsme v danou chvíli pomohli zvládnout intenzivní emoce a poodstoupit od situace. Následně naše psycholožka dané pracoviště navštívila, aby mohla pomoci přímo na místě. Zprostředkovala efektivní komunikaci a vyřešení komplexního problému, který negativně ovlivňoval nejen tyto dvě zaměstnankyně, ale i celý tým.
První volající si nevěděla rady se svoji nadřízenou, která ji podle jejích slov ponižovala, zadávala příliš náročné úkoly a chovala se k ní hrubě. Druhá volající si zase stěžovala na svoji podřízenou, která není schopná plnit potřebné úkoly, neustále odmlouvá a nedá se s ní nijak rozumně komunikovat. V obou případech měl konflikt mezi ženami zásadní dopad na jejich pracovní výkon, soustředěnost i spokojenost.
Po vyslechnutí příběhů jsme si uvědomili, že volající pracují na stejném pracovišti a že popisují stejný problém ze dvou různých úhlů pohledu. Každé individuálně jsme v danou chvíli pomohli zvládnout intenzivní emoce a poodstoupit od situace. Následně naše psycholožka dané pracoviště navštívila, aby mohla pomoci přímo na místě. Zprostředkovala efektivní komunikaci a vyřešení komplexního problému, který negativně ovlivňoval nejen tyto dvě zaměstnankyně, ale i celý tým.
Na lince se na nás obrátil mladý muž, který se před pár dny rozešel se svojí dlouholetou partnerkou. V tu chvíli se musel vyrovnat nejen se samotnou ztrátou partnerky, ale i s dalšími nepříjemnými okolnostmi, které rozpad vztahu vždy provází. Celá situace ho velmi emočně vyčerpávala, nebyl schopný myslet na cokoliv jiného a samozřejmě se to odráželo v jeho práci. Byl roztěkaný, zapomínal svoje povinnosti, nestíhal odevzdávat úkoly v termínech a byl nepříjemný na svoje kolegy.
Klientovi jsme při prvním kontaktu poskytli krizovou intervenci. A jelikož vyrovnání se s rozpadem vztahu trvá delší dobu, byli jsme s ním v kontaktu opakovaně ještě několik týdnů. Klient tak získal místo, kde mohl dát prostor svým emocím, srovnat si myšlenky a postupně se s rozchodem vyrovnat. Díky psychologické podpoře byl tento proces mnohem snazší a rychlejší než kdyby se svými emocemi bojoval klient sám.
Klientovi jsme při prvním kontaktu poskytli krizovou intervenci. A jelikož vyrovnání se s rozpadem vztahu trvá delší dobu, byli jsme s ním v kontaktu opakovaně ještě několik týdnů. Klient tak získal místo, kde mohl dát prostor svým emocím, srovnat si myšlenky a postupně se s rozchodem vyrovnat. Díky psychologické podpoře byl tento proces mnohem snazší a rychlejší než kdyby se svými emocemi bojoval klient sám.
Previous
Next
Garanti projektu.
PhDr. František Hroník
V současnosti je jednou z největších osobností v oblasti psychologie v České republice i na Slovensku. Od 90. let se věnuje kognitivně behaviorální terapii, působil jako sexuolog a klinický psycholog se zaměřením na závislosti. Díky MotivP lince se od personální psychologie vrací ke svému původnímu zaměření.
PhDr. Jana Hroníková
Klinická psycholožka se zaměřením na závislosti, rodinné problémy a lektorka koučingu s více než 30letou praxí v oboru. Pracovala s klienty nemocnými Alzheimerovou chorobou a založila chráněné bydlení pro klienty se schizofrenií na Vysočině. Společně se svým manželem projekt MotivP linku zastřešuje a zároveň poskytuje volajícím psychologickou podporu.
Poslechněte si rozhovor s garantem projektu a zakladatelem naší agentury PhDr. Františkem Hroníkem o duševním zdraví zaměstnanců.
Chatové a telefonické poradenství
Každý den od 7:00 do 22:00
Zkušení, vyškolení psychologové
Proč firemní vzdělávání s MotivP
1500+
V oboru máme bohaté zkušenosti. Tuto práci děláme již 28 let
a každý rok pořádáme více jak 1500 rozvojových akcí pro naše klienty v České
a Slovenské republice.
Komplexní vzdělávání
U nás vzdělávání nezačíná ani nekončí dnem školení. Vnímáme ho jako komplexní proces, který trvá v čase před i po kurzu,
a podporujeme ho našimi virtuálními kurzy, microlearningy, skripty
a dalšími prvky.
Tým lektorů
Máme k dispozici zkušený tým lektorů pod vedením Františka Hroníka. Naši školitelé jsou připraveni nejen předat teoretické znalosti, ale také vést modelové situace
a poskytnout praktické rady.
Systém FILIP
Filip je náš univerzální asistent. Jedná se
o spojení našeho vlastního systému
a lidského prvku tak, abychom zajistili co nejlepší komunikaci
a administrativu.
Rádi vám připravíme školení na míru
Příručka
Tým metodiků pro vaše zaměstnance vytvoří příručku, která bude obsahovat užitečná cvičení.
TV Studio
V našem TV studiu jsme schopni rychle reagovat
na vaše potřeby, natočíme video pozvánky na akademie. Minutové shrnutí důležitých bodů ze školení
a mnoho dalšího.
Točíme krátká vzdělávací videa na dané téma.
VIRTUÁLNÍ KURZ
Na různá témata připravujeme i online kurzy, které slouží jako teoretický základ. Online kurz můžete pro svůj tým zakoupit
i samostatně.
Pojďme se pobavit o spolupráci, vyplňte prosím formulář
Těšíme se na spolupráci
PhDr. František Hroník
zakladatel společnosti MotivP Filip z MotivuP
tel. / mobil
e-mail
+420 773 911 999
filip@motivp.com